Vote Online Maklumbalas KWSP


Vote Online Maklumbalas KWSP 

Ini ada pengumuman sangat penting untuk semua pekerja di Malaysia yang mencarum di KWSP atau atau pun lebih mudah disebut singkatan dalam bahasa Inggeris iaitu EPF. Baru-baru ini menjadi isu hangat apabila KWSP membuat kenyataan bahawa umur pengeluaran wang KWSP pekerja di Malaysia akan dinaikkan dari 55 tahun ke 60 tahun. Rata-rata semua tidak bersetuju dengan cadangan ini. Jadi untuk memberi maklumbalas atau sokongan anda atau tidak menyokong usul ini satu undian online telah dibuat. Jadi mari kita semua Vote Online Maklumbalas KWSP ini supaya had umur pengeluaran wang KWSP kekal pada usia 55 tahun.

Tetapi harus diingat bahawa setelah diteliti KWSP sebenarnya tidak lah menjadikan had umur 60 tahun tersebut sebagai mandatori. Sebaliknya pencarum semua diberi pilihan sama ada memilih umur pengeluaran pada 55 tahun atau 60 tahun.

Jadi kepada semua pencarum cepat-cepat ke pejabat KWSP atau layari website KWSP untuk mendapatkan info lengkap tentang perkara ini.

Jangan lupa untuk Vote Online Maklumbalas KWSP supaya kita dapat tahu dan menjawab dengan jelas apa sebenarnya tujuan cadangan yang dibuat oleh pihak KWSP. Pencarum KWSP juga dipohon supaya mengaktifkan akaun KWSP online. KWSP online dikenali sebagai i-akaun

Untuk Vote Online Maklumbalas KWSP  sila ke SINI.

0 comments: