ANTIVIRUS UNTUK BUANG VIRUS SECURE BROWSING SECARA AUTOMATIK

Ehmmm musim kena virus secure browsing plak dah disini. Amat sedey sebab semua file yg kita save dalam pendrive xley buka.Syukur ada maklumat daripada website nie http://www.hasifzul.com/2014/11/software-membuang-virus-secure-browsing-secara-automatik/ yang banyak membantu saya untuk merawat pendrive dan pc yang berpenyakit. Alhamdulliah semua pesakit saya sudah Berjaya dirawat sehingga sembuh.. yeayyy !

Ubat/penyelamat untuk menghapus kan virus ini adalah SesumpahApps. Masa scan, cucuk la pendrive2 bervirus ni sekali, semua akan dibuang. Ini step yang harus anda buat:
1.Download aplikasi ini dulu secara online, Mana tahu pendrive yang dah kena virus kadang2 tak boleh buka. https://drive.google.com/file/d/0B5Uoy28osyFZQmNfMThReTgxbUk/view?pli=1
2.Dan ikut arahan software tersebut dari awal sampai habis. Dan DONE! Aku konfem virus tersebut sudah dibuang. Sekarang anda dah boleh buka pendrive anda macam biasa.
3.Jangan risau, anda tak perlu format pendrive anda kerana, apps ini automatik akan selamatkan file dengan recover balik file anda. dan akan create satu folder dalam pendrive anda dengan nama “Recovery file sesumpahapps”. Senangkan..

Sila semak di PC anda, dengan tekan click+alt+del akan kua task manager lihat processnyer kalu maseh ada LCL- maka virus tersebut maseh ada didalam PC anda. Maka penyelesaiannya anda perlu buang virus tersebut untuk mengelak daripada berjangkit kepada pendrive org lain pula.. huhuh..

###  Disarankan kepada semua, jika tidak mahu virus ini berjangkit balik dalam laptop, anda boleh download app ni “Autorun Eater”.Ia untuk menyemak kembali jika masih ada virus tersebut didalam PC /pendrive anda.. Cara menyemak nya seperti gambar rajah dibawah yer .




Untuk pengetahuan semua file appdata\roaming\securebrowsing nie selalunyer ‘HiddenFile’. Maka jika mahu melihat file tersebut anda perlu setting folder tersebut menjadi unhidden file iaitu seperti tutorial berikut :





Klik pada ‘show hidden file,folder and drives’. Tetapi jika tidak muncul juga file tersebut anda disarankan untuk download software ‘hidden folder tool’. Search kat tenet nanti kua le.

TERIMA KASIH kepada pihak yang membangunkan software ini.. sangat membantu. Anda boleh LIKE page mereka di FB (SesumpahAPPs).

Keburukan virus Secure Browsing:
·   # Akan menyebabkan ia tersebar ke dalam mana2 laptop (Virus berantai)
·   # Akan menyebabkan file didalam pendrive corrupted (File tak boleh buka)
·  # Boleh berlaku proses background dimana seperti perantaraan untuk hackers menceroboh masuk kedalam laptop anda. (Kurang pasti)



0 comments: